Måndag



Bion igår var toppen! Bara älskar Svensson Svensson så kunde inte bli bättre!

Idag är jag ledig, har gått en långpromenad på morgonen, efter det cykla jag ner
till stan för en catch up med Malin, länge sen vi sågs nu!
Väl hemma blev det matlagning! Sen jakob åkte ( för 2 veckor och 1 dag sen) har
ja inte direkt lagat någon mat...hur roligt är det att stå och laga mat till sig själv?
Så idag när Karro kommer till mig efter hennes jobb tänkte jag bjuda på
denna Tacopaj :)

Recept.nu
Tacopaj 

 

Antal portioner:
Färdigt på: 50 min
Ingredienser

Pajdeg:
1  dl vetemjöl
2  dl grahamsmjöl
0.75  dl flytande margarin
1  dl kesella gourmet
Fyllning:
400g köttfärs
0.5  paket tacokrydda
0.5  st lök
3  st ägg
3  dl mjölk
salt
Tillbehör:
salsa
riven ost
gräddfil
gurka
sallad

  • Gör så här

1. Sätt ugnen på 225 grader. Stek köttfärsen i olja eller smör i en stekpanna och tillsätt hälften av tacokrydda med en skvätt vatten. Hacka löken och låt den steka med. Ta bort från värmen när det är klart.

2. Blanda ingredienserna till pajdegen i en bunke till en smidig deg och tryck ut den i en pajform.

3. Lägg färsen i pajskalet. Vispa ihop ägg och mjölk och häll över. Strö över lite salt.

4. Grädda en stor paj cirka 40 minuter och en liten cirka 20-25 minuter. Det går utmärkt att grädda pajerna i portionsformar och frysa in dem.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback