9 februari



Nu har verkligheten kommit ifatt en, nu förstår man att man är tillbaka i ruta ett,
allt går på rutin igen äta skita sova dö...
Har lovat mig själv att resa en längre tid man får chansa lite ibland också annars får
man inget.
Är fortfarande inne i Thailand tiden kl är där 16.30 och då brukade vi ta en drink
vid poolen innan vi gick upp och frächa till oss. Åh vad jag saknar det!
Vaknar kl 4 på morgonen och är skit pigg och
på kvällarna får jag kämpa att inte somna kl 8..
Men samtidigt som färgen försvinner kommer man in i sverige "rutinerna" igen..
Lovar blir snart positiv igen men man blir så deprimerad när man märker att m-stad verkligen
står still...

Nu tänkte jag berätta lite mer detaljerat om vad vi gjorde iThailand :

Vi kom till Khao lak vid 11 tiden på lördags förmiddagen, blev kär i hotellet så fort vi öppnade dörrarna till rummet.
Så himla litet och mysigt hotell, bodde det ens några andra där? Poolen var man alltid själv i
dom enda man såg var dom urgulliga som jobbade där..:)
På måndag var det dags att börja plugga till dyksert, tror vi alla blev lite förvånade över hur mkt
vi fick i "läxa" att läsa och hur mkt det var man skulle lära sig..
Nu i efterhand var det inte så farligt, men man var så himla nervös också :P
Två dagar plaskade vi runt i poolen och fick känna på hur det var att ha all utrusting på sig och att andas
under vattnet. Gjorde massa övningar och jag och "cesar" blev bästa vänner ..haha!
Nu var det tredje dagen och nu var vi påväg ut med båten till Similian- ett av världens bästa dykställen..
Har nog aldrig varit så nervös, litade inte riktigt på mig själv, rätt stor skillnad på poolen och havet.
Men allt gick hur bra som helst och fler dyk blev det.
De bästa vi såg var allt sköldpaddorna tycker jag, men pulsen ökade lite när vi såg en av världens giftigaste havsorm , en halv timme har man på sig om man blir biten annars kan man hälsa hem ;).
Är stolt över mig själv att jag nu har dyksert som jag så länge tänkt ta, nu kan jag äntligen vara med
min älskling när han gör det han älskar mest.
Efter vårat sista kursdyk skulle vi till dykcentret och ta bilder till vårat dykcert, tror jag aldrig skrattat
så mkt. Färgen var slut i deras skrivare och FYFAN vad man såg ut, lovar att lägga ut bilden när jag får hem det så får ni se själva...:P
NU när vi äntligen klarat det skulle det så klart firas!!
Tre olika uteställen blev det och vi kom inte hem förens sent på morgonen.
Vi lämnade in våra hotell nycklar i receptionen, dom lovade att det alltid skulle vara någon där men när vi väl kom till hotellet var det ingen där..så vi hoppa i poolen och bada. Sprang även ner till havet men karro blev bränd av en manet så vi sprang till poolen igen. Allt detta medans rickard letade ihjäl sig efter någon så vi kunde få våra nycklar..till slut kom han med dom och man fick äntligen lägga oss :D
Hade det inte varit för mig så hade vi nog sovit bort hela nästa dag, men tror jag fortfarande var full när jag vaknade, fick panik och trodde kl var jätte mkt, jag hitta inte solkrämen  så jag sprang till affären, men där hade dom bara 50 plus på faktor så jag sprang tillbaka och sen hitta jag våra solkrämer, fatta inte vad jag höll på med=P Och klockan var bara 8...HAHA



När första veckan gått var det dax att åka till vårat andra hotell på phuket, karon beach.
Hotellet var också jätte bra här men man blev lite besviken när man  såg att hotellet kryllade av
turister, vi var ju vana att vara själva ...
Här solade och badade vi. Åkte även ut på en dyktripp, två dyk blev det första dyken utanför kursen, vilken
lättnad att slippa göra övningar !
Blev även lite fest ute vid patong, karro och jag blundade för alla horor och vi hitta bra uteställen utan sånt på:)
Mycket shopping blev det med, mest linnen men även plånbok och smycken :)
En dag åkte vi till "djungeln" och fick rida elefant, kul att ha gjort det i sitt liv med, mer än så var det kanske inte ;)
Sen ville ju jag och karro rida på hästar också så då åkte vi till phukets ridskola, stackars hästar dom verka tycka att vi vägde ett ton var, snubbla till så fort dom skulle gå lite fortare ..haha men det var kul iaf:)
Blev även ett besök på ett zoo, men djurvänn som jag är var det mest plågsamt att se alla djur
i så små burar så dom knappt kan stå och magra som fan..ne usch !
De har iaf varit en helt underbar semester och jag drömmer mig tillbaka hela tiden.



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback